Izposoja igrač in literature

Spoštovani!

Za naše stranke pripravljamo tudi rubriko Izposoja igrač, Montessori materialov in literature.

Vse, ki želite prejemati naše novičke, bomo ob odprtju te rubrike obvestili.

Da bi vašim otrokom želeli obogatiti domače okolje lahko pregledate Montessori doma, kjer najdete veliko priročnih idej.

Montessori doma

Bi si želeli preurediti vaš dom? Okolje Montessori. Pokličite nas ali pišite.

Okolje doma

Ste se kdaj vprašali, kako vaš otrok vidi prostore v svojem domu?
Uležite ali usedite se na tla in opazujte sobo. Kakšna je?
Kaj otrok vidi?
Kaj doseže?
Je okolje pripravljeno tako, da ga ovira ali ga spodbuja k razvoju?
Za odrasle je marsikaj zelo enostavno-otroku pa lahko predstavlja veliko težavo-stvari so nedosegljive.

  • Organizirajte dom tako, da otroku pomaga k samostojnosti.
  • Svoboda znotraj meja (varnost, zdravje, raziskovanje).
  • Okolje naj bo prilagojeno otrokovi višini.
  • Otrok naj bo v bližini dogajanja in odraslih.
  • Vključite otroka v družinsko življenje: sodelovanje pri postiljanju, pomivanju posode, nakupovanju, kuhanju, pripravi obrokov…
  • Pozitivna disciplina: naučimo otroka, kako naredi stvari prav, namesto, da se koncentriramo na popravljanje napačnih poti.
  • Pokažimo nekajkrat na jasen način, da bo zagotovo razumel.
  • Uredite dom tako, da izraža lepoto in red.

Nekaj preprostih idej za ureditev stanovanje

  • Otroška soba naj bo zračna, svetla, čista, osvobojena odvečnega.
  • Otroku pripravimo mizo in stol njegove velikosti, na kateri lahko samostojno dela, se igra, si pripravlja hrano, ustvarja. 
  • Po sobi obesimo slike na višini njegovih oči; podobe iz risank naj raje nadomestijo realne slike iz narave, umetniške slike, fotografije, slike iz koledarjev, katere čez čas zamenjamo.
  • Uredimo otrokov kotiček – nizka polica z urejenimi igračami, knjigami in materiali, ki jih lahko menjamo. Otrok je lahko samostojen pri izbiri igrače in tudi točno ve, kje je igrača pospravljena. Tako se tudi izognemo “celemu kupu nezanimivih igrač”. Ostalo zalogo igrač imamo lahko v zaprtih omarah. Otrok se bo tako lažje veselil igre s posamezno igračo in si razvijal svoje sposodnosti.
  • Pri nakupu igrač bodimo pozorni: je igrača varna, estetska, ima funkcijo, se otrok preko igre z njo tudi kaj nauči in razvija?
  • Otroci obožujejo preproste stvari, veliko zanimivega lahko odkrijejo v igri z naravnimi materiali – pripravimo jim dejavnosti s fižolčki, kostanji, koruzo, lesenimi ostanki, ki jih dobimo pri mizarju, koščki blaga, vodo…
  • Otrok ima lahko manjšo preprogo za igro na tleh. S tem mu omejimo prostor in damo občutek “to je moje delo”.
  • V kopalnici in kuhinji mu damo na razpolago nedrsečo pručko ali stopnico, da lahko doseže vodo.
  • V kuhinji mu odstopimo spodnji predal ali omarico, v kateri ima lahko svoje pripomočke za delo v kuhinji. Saj poznate, kako zelo mikavna je za otroka posoda. Omogočimo mu, da nam pomaga.
  • Tudi v hladilniku lahko pripravimo prostorček, v katerem so sestavine za njegovo kuharsko ustvarjanje.
  • V kuhinji in kopalnici namestimo obešalnik za brisačo v njegovi višini, da je pri higieni lahko samostojen. V kopalnici še zobno krtačko in pasto. 
  • Namestimo nizko ogledalo, ki je za otroka izrednega pomena, saj počasi odkriva svojo identiteto.
  • V njegovo sobi namestimo polico ali omaro v njegovi višini, kjer si lahko sam obesi oblačila. Lahko pripravimo polico, kjer mu pripravimo dva kupčka z oblačili, ima možnost izbire in se obleče sam.
  • Posteljo v njegovi višini, da spodbudi samostojno željo po počitku in spanju.

Dejavnosti v spalnici

  • Postiljanje in preoblačenje postelje,
  • pospravljanje oblačil (zlaganje, obešanje, razvrščanje),
  • štetje kosov oblačil,
  • samostojno oblačenje,
  • spanje (priporočila za spanje in rutinske dejavnosti, ki pomagajo pri umirjanju).

Dejavnosti v kopalnici

  • pazimo na varnost (ključ iz vrat),
  • razvijanje samostojnosti pri osebni higieni (umivanje, uporaba stranišča)
  • brisanje tal,
  • obešanje perila,
  • čiščenje in pranje oblačil,
  • razvrščanje oblačil po barvi, tkanini,
  • branje simbolov na etiketah oblačil. 

Dejavnosti v kuhinji

Pripravimo okolje: omara ali polica za otrokove pripomočke in posodo, primerno njegovi velikosti (otroci ljubijo majhne predmete), obešalnikj za brisačo, dostop do vode, njegova delovna površina, predpasnik,…

  • priprava mize,
  • priprava hrane (lupljenje, umivanje, rezanje, mešanje, mazanje, mletje, nalivanje, kuhanje),
  • pomivanje posode (na otroško mizo pripravimo dve veliki plastični posodi in odcejalnik),
  • brisanje in pospravljanje posode,
  • brisanje mize,
  • čiščenje tal in pulta,
  • pometanje (na tla nalepimo trak v obliki kvadrata, kamor otrok pometa),
  • ločevanje odpadkov, 
  • razvrščaje sadja iz zelenjave (po obliki, velikosti, okusu…),
  • nekaj pripravljenih montessori materialov: prelaganje z žlico, stresanje semen, prelivanje vode, nalivanje kompota, …
  • priprava šopka za na mizo,
  • gubanje prtičkov na različne načine,
  • priprava limonade,
  • pogovor o kuhanju.

Dejavnosti v dnevni sobi

  • otrokov kotiček z igračami,
  • brisanje prahu,
  • zalivanje rož,
  • brisanje listov rož,
  • zlaganje in razvrščanje časopisov,
  • kotiček za umetnost (pripravimo različne tehnike ustvarjanja).

Dejavnosti na dvorišču

  • pometanje,
  • grabljenje listov,
  • skrb za rože, 
  • skrb za gredico (sajenje, sejanje, okopavanje, zalivanje, puljenje plevela, pobiranje pridelkov), 
  • pomoč pri košnji trave (lahko ima svoj košek, v katerega grabi travo).

Predvsem pa:

  • Ne bodite v skrbeh, da ne boste dovolj potrpežljivi.
  • Otroci zmorejo sami, potrebujejo pa kanček vaše pomoči (pomagaj mi,da naredim sam),
  • Otrokom pokažite novo dejavnost ali delo počasi in po korakih. Izolirajte težavnost.
  • Sprostite se in uživajte pri delu z otrokom.
  • Vaš cilj je delo dokončati, otrokov pa delati, raziskovati, se pri tem zabavati. 
  • Zaupajte in pomagajte otroku na poti k samostojnosti.

Literatura in viri:

  • Povzeto in prirejeno po projektu Montessori doma, avtorici: Petre Krajnc Urbanija in Klavdije Zajec Bobnar, Preska, avgust 2010.
  • Britton, L.(1992). Montessori play and learn: a parent’s guide to purposeful play from two to six. New York: Crown publishers, Inc.
  • Seldin, T. (2006). How to Raise an Amazing Child: the Montessori way to bring up caring, confident children
  • Pitamic, M. (2008). I can do it. London: New Holland Publishers.
  • Povzetek pripravili: Nataša Pezdir & Katarina Zver Belovič